Ahoj děti,

máme pro vás připravené další úkoly na tento týden, tentokrát se podíváme k vodě za zvířátky a budeme se snažit naučit, k čemu vodu v životě potřebujeme a kde ji můžeme vidět. Zkuste to bez pomoci maminky a tatínka, ty pěkně poproste o pomoc při čtení zadání, nebo třeba spouštění videa. Úkol vždycky splňte tak, jak vám to půjde. Mladší děti se o aktivity pokusí, nebo si třeba vyberou jen některé, předškoláci mají distanční výuku povinnou, proto část určenou pro předškoláky, splní, případně ho rodiče musí omluvit.

Album plné aktivit: https://photos.app.goo.gl/CWLAd1SBhz4fjNnE8

  • Zkus se zamyslet a říct, o čem bychom si asi povídali ve školce v kroužku, když máme téma Svět na vodě a pod vodou, posílám malou nápovědu
    • v jaké podobě můžeme v přírodě vidět vodu? (potok, řeka, rybník, jezero, moře, ale za ním musíme cestovat, déšť, louže)
    • jaká zvířata můžeme ve vodě/u vody vidět v ČR, nebo v zahraničí u moře? (kapr, štika, makrela, sardinky, žralok, velryba, vážka, čáp, kachna, labuť, komáři, žába, delfín, vydra)
  • Velká detektivní soutěž na celý týden – pozoruj, přemýšlej, sleduj a zjisti…, otázky do soutěže k tématu najdeš v albu
  • Kam mizí voda po dešti a další úkoly k tématu máš připravené opět v albu, popros rodiče, ať si pomůžou s přečtením a zapisováním
  • Video „Jak Lískulka utancovala vodníka“ https://decko.ceskatelevize.cz/liskulka
    • podívej se na video
    • namaluj na papír vodníka, jak vypadá, si mohl/a vidět v pohádce, nezapomeň zaplnit celou plochu papíru, správně držet tužku a sedět rovně u stolu, používej pastelky
    • zkus rodičům říct, o čem pohádka byla
  • Skládání loďky z papíru + pokus – podle návodu, který najdeš v albu se pokus poskládat lodičku, nebo parník, není to jednoduché, ale určitě to zvládneš, lodičku si můžeš pomalovat, nebo nějak vyzdobit. Až budeš mít lodičku poskládanou, domluv se s rodiči, jestli ti půjčí nějakou nádobu naplněnou vodou, nebo můžeš využít umyvadlo a vyzkoušej, jestli se tvoje loďka potápí, nebo pluje. V případě, že se ti loďka začne potápět, zkus přijít na to, proč se to stalo (je špatně poskládaná, je v ní dírka, kterou dovnitř teče voda…)
  • Namaluj si rybník – vezmi si velký papír, nebo čtvrtku, namaluj na něj rybník, nezapomeň, že kolem bývají nějaké stromy, keře, tráva, ve vodě můžeš vidět ryby a na hladině třeba labuť nebo kachnu. Poblíž tam může být také třeba čáp. Vezmi si pastelky, barvy, to, co máš doma k dispozici a zkus si rybník podle svých představ namalovat. Inspiraci najdeš také v albu.
  • Tvoření žáby – v albu najdeš jednotlivé části žáby, které když vystřihneš a slepíš, vytvoříš krásnou žabku
  • Zkus se naučit básničku „Čáp“, máš ji nahranou v příloze, několikrát si ji poslechni a pomalu zkoušej říkat s nahrávkou. Jestli se ti podaří se básničku naučit, pochlub se rodičům. Kdyby ti nešla spustit, popros rodiče, ať ti jí přečtou (je naskenovaná v albu). U básničky je také doprovod pohybem, můžeš si na čápa zahrát a napodobit ho.
    https://drive.google.com/file/d/1ZMSXBiNgYAsOiazuV0hJPQ5ialqhJYAl/view?usp=sharing
  • Poslechni si písničku a zároveň se dívej na video, jak to v moři a u něj může vypadat, zkus rodičům říct, o čem se v písničce zpívá, vzpomeneš si na tři zvířata z písničky? (ryby, mořský koník, rejnok, medúza, chobotnice).
  • Vzpomeň si na písničku “Já jsem vodník z rybníka”, kterou se učíme ve školce, zazpívej ji rodičům, včetně not je písnička v albu, text přikládám zde
    • Já jsem vodník z rybníka, kdo může, ať utíká. Jako žábu chytím tě, jako rybu do sítě. Už po tobě sahám, za nohu tě tahám, už si chystám pokličku, na tvou černou dušičku.
  • A na závěr trocha pohybu
    • alespoň dvakrát za týden si udělej rozcvičku, jako to umíš ze školky, protáhni se od hlavičky až k patě
    • zkus si pořádně zaskákat, jako kdyby si přeskakoval/a potůček, můžeš si dát na zahradu nějaké překážky, nebo natáhnout dvě švihadla, nebo lana, která vytvoří potok, přeskakuj je, pozor, ať si v potůčku nenamočíš nohy 🙂
    • domluv se s rodiči a běžte se projít do okolí, pozorně se dívej, jestli dojdete k nějakému rybníku, potůčku, řece… Prozkoumej, jak to tam vypadá, jestli je voda čistá a nejsou kolem nějaké odpadky, které mohou vodu znečistit, také se podívej, jestli neuvidíš nějaká zvířátka, která vyhledávají vodu
  • Úkoly pro předškoláky (pro předškoláky povinná část, prosím zašlete na email vyplněný pracovní list, případně fotku, video), pracovní listy dětem vytiskněte, v případě, že nemáte tiskárnu k dispozici, ať děti splní úkol slovně, případně ukazují prstem správné řešení, album: https://photos.app.goo.gl/mc4KvnidrhDvf9R88
    • Najdi správnou cestu žáby – v albu máš vložený pracovní list, pozorně se dívej a najdi správnou cestu žáby, zkus to nejdřív prstem, potom si vezmi tužku a cestu vyznač
    • Matematické představy – v albu máš vložený pracovní list, vybarvi zvířátka v rámečku, spočítej je a správné číslo zakroužkuj
    • Hledej stejné obrázky – pozorně se dívej na pracovní list, který máš uložený v albu, spoj čarou stejné obrázky
    • Malované čtení – čtenářská pregramotnost, v albu máš vložené malované čtení, tenhle způsob čtení znáš ze školky, popros rodiče, ať ti čtou slova, ty „čti“ obrázky, stačí je správně pojmenovat a zvládneš přečíst příběh

Těšíme se na fotky a videa, moc vás zdravíme, je nám smutno!                                                   

Vaše paní učitelky